70cc trimsett

Passer cx50 og noen andre fabrikater.
Må bytte dyse i gasser ( no.96) og kan med fordel også bytte potte. Full effekt oppnås med  OKo 24mm forgasser ,powerfilter og større insug. Bør også monter på tyngre vekter.
Pris kr. 1875.- pr stk  inkl. mva.
Trimgasser 24mm oko

Trimgasser Oko 24mm passer til 50,70,90 og 100cc motorer. Orginalt med 107 dyse, må også bytte til større insug og powerfilter. Bør også bytte til annen gasswire på cx50/100 (200kr ).
Pris kr. 1450.- pr stk  inkl. mva.
Større insug

Passer cx50/100 og mange andre atv i samme størrelse. Består av større insug, paktinger,skruer og større innsugventil. Må også bytte til Oko 24mm forgasser.
Pris kr. 695.- pr stk  inkl. mva.
Powerfilter

Passer 24mm oko trimgasser.
Pris kr. 165.- pr stk inkl. mva.
Variatorvekter

Tyngre vekter gir høyere fart, orginalt på cx50/100 er 7-8g vekter. Har vekter fre 3g-12g. Selges i pakke av 6stk.
Pris pr pakke er kr. 60.- inkl. mva.
Større dyser

CX50 dyse no.96 (Orginalt no.85) På eldre cx50 er det standard med 72-78 dyse, kan med fordel oppgraderes til no 85 dyse. KX150  dyseno.110 (Orginalt 105)
Pris kr. 115.- pr stk  inkl. mva.
Crom potte u/catalysator

Passer CX50/100, har ikke en "bremsende" catalysator. Passer en del andre merker i 50-100cc klassen.
Pris kr. 1093.- pr stk  inkl. mva.
Carbon look dekseler

Passer CX 50/100, leverer også carbon deklseler til motor begge sider.
Pris kr. 225.- pr stk  inkl. mva.
Hengerfeste

Passer cx50/100, samt kan også brukes på KX150.
Pris kr. 495.- pr stk  inkl. mva.
Håndbeskyttere carbon-look

Passer cx50/100 samt mange andre atv i 50-100cc klassen.
Bildet avviker litt.
Pris kr. 495.- pr stk  inkl. mva.
Cromma fanger

Passer cx50/100 samt mange andre atv i 50-100cc klassen.
Pris kr. 650.- pr stk  inkl. mva.
Bagasjebrett bak

Passer cx50/100 samt mange andre atv i 50-100cc klassen.
Pris kr. 875.- pr stk  inkl. mva.
Bagasjebrett foran

Passer cx50/100 samt mange andre atv i 50-100cc klassen.
Pris kr. 875.- pr stk  inkl. mva.
Nytt tøft speedometer

Leveres på alle nye cx50RS, men kan ettermonteres på andre atv. Må da også kjøpe alu.styre tilhørende dette speedometer.
Pris kr. 1103.- pr stk  inkl. mva
Alu.styre

Passer cx50/100, fåes i 2 typer, som avbildet
og for nytt type speedomerter.
Pris kr. 455 pr stk  inkl. mva.
Super pipe effektpotte

Denne passer de fleste ATV med 50,70,90 og 100cc 2-taktsmotor . Gir en fin effektøknig, særlig på litt turtall, men mister litt bunndrag. Passer rett på  CX50, 70 og 100.
Pris  kr. 2295.-
Trimming CX 50 RS

Her er noe av hva som kan gjøres for å få mer ytelse i CX50RS.

Vil samtidig minne om at  det er ulovlig å øke effekten utover det som er standard

fra fabrikk.. Trimming kan føre til bøter, regress og skade på motor/kjøretøy.

Noen CX50RS  gjør ikke mer en 37-38km/t, og her er ting man kan gjøre for å rette opp det.

  • Juster gasswire/stoppeskruen slik at du får max løft på spjeldåpning. Ta av luftfilter, sjekk  og juster på stoppeskruen på gassen oppe, til du har fått max løft på gassen.

  •  Fyll mer luft i dekkene, ca 0,8 bar (mindre rullemotstand).

  • Slakk kjede, er ofte alt for stramt.

  • Evt.Byte til 28 tenners drev bak (om du har 35 tenner fra før).

Dette skulle gjøre sitt til at CX50RS gjør ca 42-43km/t.

Annen nyttig informasjon:

  • Bytte til no.96 dyse har ingen virkning (standard er no.85) om man ikke setter på 70cc og  effektpotte.
  • Modeller som har 28 tenners drev som standard bak, har da en ”plombe” ring/skive i variatoren som hindrer variatoren i å gire. Denne bør da fjernes, da slipper man det volsome turtallet som er på disse modellene. CX50RS  vil ikke øke hastigheten særlig, men den vil gå mye roligere, lavere turtall.
  • CX50 uten revers, er raskere og sterkere  pga. av den ikke har en girkasse (revers) som tar en del av ytelsen. Reversen tar merkbar ytelse fra motoren  og er særlig merkbar på en så liten motor som 50cc. Derfor vil alltid 50cc ATV uten revers, være raskere en de med revers.

 

Trimmingustyr til CX50RS

OBS! Det er ulovlig å bruke dette utstyr på registert atv.

Utgangspunkte her er en orginal CX50RS med 28 tenners drev bak, med hastighet  42-43km/t.

  • Montert ”super pipe” eksospotte  og 88 dyse = 50-51km/t, gir god effekt på hele turtallsomeråde. Ta ut innsugningsslange som står rett opp av luftfilteret, da får den mer luft. Å bruke 96 dyse  sammen med potte, går ikke, må bruke 88 dyse.
  • Montert 70cc sylinder + ”super pipe” eksospotte  og 96 dyse = 55-56 km/t, gir merkbar effektøkning på hele turtallsomeråde. 70cc sylindersett gir mest for pengene.
  • Montert 24mm oko forgasser m/insug  og powerfilter + 70cc sylinder + ”super pipe” eksospotte  = 60-65 km/t, her har man en atv som virklig er morsom å kjøre. Denne drar nok fra enkelte 90 og 100cc atv.

 

CP Motors © 2009